Tuesday, 6 December 2011

06.12.11 - Juhiload Kanada moodi

Järgnev sissekanne on pühendatud asjaosalistele, kes kas on juba kanda kinnitanud Kanalas (Rahvakeeli Kanada) või siis plaanivad siin oma kanda kinnitada ja ei oma veel Kanada juhilube, aga mõtlevad sellele. Kuna infot, et mida täpselt siis tegema peaks, liigub siin igasugust ja igaüks räägib teineteisele vastu (kaasa arvatud asjapulgad, kes tegelikuses selle eest vastutavad võiksid olla), siis seoses selle bürokraatilise hammasratta läbimisel jagaksin seda infot ka siin. 
Täna siis sain tehtud oma Full G juhiload, mis Eesti tingimustes oleks vastavuses B kategooria täieõiguslike lubadega. Infot selle kohta, et mida täpsemalt peaksin tegema, hakkasin uurima kuskil suve keskpaigast. Helistasin nende toimingute eest vastutavavasse ametisse nimega Drive Test (Eesti mõistes ARK) ja uurisin, et kui mul on EL'i juhiload ja sõidukogemus 10 aastat, et kas siis pääsen kergema karistusega. Esimene kord teatas "teadlik" meeshääl, et ei tohiks olla probleemi ja tulgu ma kohale ja vahetame ümber. Kuna see hetk kiiret ei olnud, siis koheselt vahetama ei läinud, loomulikult küsivad need kapitalistid selle eest ka teatud summa raha. Siis aga, tööle saades, muutus lubade saamine aina kriitilisemaks, hakkasin asja jälle uurima ja koorus välja seinast-seina informatsiooni, alates sellest, et pean võrdselt teistega tegema iga kui viimse sammu ja minu eelnev Draakonitemaa kogemus ei tähenda midagi kuni selleni, et teen vaid kirjaliku eksami ja siis olengi maanteedekuningas. Koduleht jahus ka kõigevõimalikumat segast informatsiooni, mistõttu lõpus ei jäänud muud üle kui et jalad selga ja Drive Test kontorisse minek. Seal selgus, et esimese sammuna on vaja hankida olemasolevate lubade ametlik tõlge, mis tõendab, et sul on load ja sul on vähemasti 3 aastane sõidukogemus. Samuti, et oled ikka see kes väidab ja et sul on sobiv kategooria tehtud. Kuigi see info seal lubadel on kirjas ka inglise keeles, siis teatavasti siin ju seda keelt ei räägita ja pidin tegema Eesti konsuli juures ametliku tõlke, kus sisuliselt see sama info paberile pandi, mis juba lubadel olemas ja mis loomulikult raha jälle maksis. Tõlkepaber näpus, kappasin tagasi Drive Test kontorisse ja tegin kirjaliku testi. Test oli naljanumber - inimesed suures ruumis, antakse paber näppu ja siis vastad 40'le küsimusele, mille hulgast võib olla 8 valet vastust. See edukalt läbitud, sain oma G1 load kätte, mis võrdsed Eesti algajalubadega, kus võid sõita siis kui keegi kogenud kõrval istub. Siinseks lisapiiranguks on veel, et ei tohi sõita öösel ja kiirteel. Peale seda tuli mängu minu eelis 10 aastase eelneva juhtimisõiguse olemasolu teiste ees - nimelt sain "kohe" sõidueksamit minna tegema, ilma et peaks seaduses ette nähtud 1 aastat ootama. Nii ma siis läksingi paar päeva hiljem kohe tegema ja peale poolt päeva seal asutuses järjekorras istumist saingi teada, et minu "kohene" aeg on 2,5 nädala pärast. 
Täna siis lõpuks jõudiski "kohe" kätte ja läksin oma oskusi demonstreerima. Vahemärkuseks ütlen huvilistele, et kirjalik test maksab 75 CAD ja sõit 85 CAD ja sõiduki olemasolu kohustus lasub sinul. Kohale jõudes sain endale eksamineerijaks hiinlase! Miks see lause hüüumärgiga on? Sest hiinlane on see, kes absoluutselt sõita siin ei oska ja kui kuskil on õnnetus, siis on alati üheks osapooleks hiinlane (99% juhtudes see süüdi olev pool)- ilma naljata! Peale 30 min sõitu kiirteel, külavahel jne, heitis hiinlane mulle ette, et ma ei pidavat vaatama piisavalt tihti üle õla, kontrollimaks pimedaid nurki, aga muidu tundus talle, et ma nagu olevat eelnevalt vist sõitnud ja kogenud selles.
Seega, pikk jutt lühidalt - bürokraatiaratas läbitud ja ametlik esimene täisväärtuslik isikut tõendav Kanala dokument käes. Homme antakse auväärselt üle mulle ka uus firmaauto, milleks siis eelnevas sissekandes mainitud Dodge Durango. Sweet...

Kohalikest ajaleheuudistest lugesime veel, et kuningapaar kolib varsti meie juurest välja. Leidsid endale möbleeritud elamise ühe väliseestlase juures ja kolivad sinna 21. detsembril. 

4 comments:

  1. Congratulations!!!!

    See jutt tuleb mullegi nyyd meelde, kuidas seal asjad liikusid.

    Kusjuures jalakaijana tuleb ka siin vaga ettevaatlik olla, kui vaja ristmikku yletada- ega paljud hiinlastest autojuhid ei vaata, kui nad pooret teevad.

    Head s6itu :)

    ReplyDelete
  2. See pimedate nurkade kontrollimine on nii mõnelegi kogenud juhile komistuskiviks olnud. Mis ei tähenda, et nad neid ei kontrolli. Hoopistükkis on vaja väga demonstratiivselt seda teha, et eksamineerija rahule jääks :) Minule tehtud märkuseks oli see, et ma iga 8 sekund ei vaadanud tagavaatepeeglisse. Ma polnud selle peale tulnudki, et sedagi peaks väga demonstratiivselt ette võtma! Tore, et suht kergelt ikkagi kogu protseduur läbi sai tehtud.
    Imestan ka, kuidas mina tegin eksamit arvuti taga, aga minu 16-aastane tütar tegi seda sel suvel ka hoopis paberil. Ja ma ei mäleta, et nii palju vigu tohtis olla... Oh seda ilmaimet, Kanadas käib vist areng tagurpidi ;)

    ReplyDelete
  3. Katre, kusjuures fakt pidi see olema, et asiaatidel pidavad geneetiliselt silmade vaatenurk olema tunduvalt väiksem kui teistel. Eks see seletab nii mõndagi!

    ReplyDelete
  4. Eks kauges tulevikus Eestisse naasmisel pead ka siin uue juhiloaeksami tegema - muhahaaa. Nõuan maanteehirmu pilti, meil siin selliseid eriti ei liigu

    ReplyDelete